Praca ma służyć pomocą nauczycielom i uczniom szkoły średniej na lekcjach poświęconych bryłom obrotowym - jako repetytorium dotyczące pojęcia bryły obrotowej (w szczególno-
ści: walca, stożka i kuli i ich własności) oraz kształtować wyo-
braźnię przestrzenną.



      Ponadto w pracy zebrano wszystkie wzory na pola powie-
rzchni i objętości wymienionych wyżej brył obrotowych; mogą one pomóc w łatwiejszym ich przyswojeniu i wykorzystaniu do rozwiązywania zadań dotyczących wyznaczania pól powierzchni
i objętości brył.



      Praca zawiera również krótką historię i ciekawostki dotyczące liczby LUDOLFA p, która jest szczególnie związana
z powierzchnią i objętością bryły obrotowej. Ma to posłużyć pogłębianiu wiedzy uczniów również z historii matematyki.



      W dalszej części pracy przedstawiono przykładowe rozwiązania czterech zadań poświęconych wyznaczniu pól powierzchni i objętości bardziej złożonych brył obrotowych, które mają pomóc uczniom w ćwiczeniu umiejętności rozwiązy-
wania tego typu zadań praktycznych oraz kształtować ich logiczne myślenie.



      Końcowa część pracy składa się z testu jednokrotnego wyboru sprawdzającego znajomość wiadomości uczniów o bryłach obrotowych w zakresie szkoły średniej.



      Praca może być wykorzystana m.in. na lekcjach:
- "Pojęcie bryły obrotowej i jej własności."
- "Rozwiązywanie zadań dotyczących obliczania pól powierzchni     i objętości brył obrotowych."
- "Test sprawdzający o bryłach obrotowych."





POWRÓT