INSTYTUT MATEMATYKI
Uniwersytet Śląski
40-007 Katowice, ul. Bankowa 14


tel/fax (032) 2582976
e-mail:im@ux2.math.us.edu.pl



Natalia Cieślar – publikacje

    1. 2001 – Przykłady i ich funkcje w tekstach monografii matematycznych i podręczników akademickich; Studia Akademickie Akademii Świętokrzyskiej 
    2. Cieślar Natalia; Studia Akademickie Akademii Świętokrzyskiej; Przykłady i ich funkcje w tekstach monografii matematycznych i podręczników akademickich; t.9, rok 2002, s. 95 – 110.
    3. Cieślar Natalia; materiały konferencyjne XVI SDM; O badaniach w dydaktyce matematyki i ich metodologii na przykładzie badań nad konstrukcją tekstu matematycznego; 2002.
    4. Cieślar Natalia; materiały konferencyjne XVII SDM; Z badań nad konstrukcją tekstów; przykłady analizy tekstów; 2003.
    5. Cieślar Natalia; Dydaktyka Matematyki 27; Analiza konstrukcji tekstu matematycznego jako środka przekazu pojęć w podręcznikach adresowanych do studentów; Kraków 2004.
    6. Samsel Opalla Joanna, Cieślar Natalia; Didactica Mathematicae (Dydaktyka Matematyki), vol.30 (2007), Annales Of The Polish Mathematical Society, Series V; Jan Konior (1935 – 2007); Kraków 2007.
    7. Samsel Opalla Joanna, Cieślar Natalia; Poczet Dydaktyków Matematyki w Polsce – Forum Dydaktyków Matematyki (platform internetowa: www.fdm.e-dlaszkoly.pl); Jan Konior – Biogram; 2008.
    8. Samsel Opalla Joanna, Cieślar Natalia; WSPÓŁCZESNE PROBLEMY NAUCZNIA MATEMATYKI - Prace monograficzne z dydaktyki matematyki – FORUM DYDAKTYKÓW MATEMATYKI; Profesor Jan Konior wybitny naukowiec, specjalista w zakresie dydaktyki matematyki; Bielsko-Biała 2008.
    9. Cieślar Natalia; WARSZTATY: Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki – red. Joanna Samsel Opalla; Ocenianie kompetencji kluczowych i kształcenie ich na lekcjach matematyki – PROJEKT "Aktywny w szkole - aktywny w życiu"; Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego; Katowice 2009.
    10. Cieślar Natalia; WARSZTATY: Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki – red. Joanna Samsel Opalla; Ocenianie kompetencji kluczowych i kształcenie ich na lekcjach matematyki – PROJEKT "Partnerzy w nauce"; Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego; Katowice 2009.
    11. Cieślar Natalia; WARSZTATY: Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki – red. Joanna Samsel Opalla; Rozwijanie myślenia matematycznego – PROJEKT "Aktywny w szkole - aktywny w życiu"; Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego; Katowice 2009.
    12. Cieślar Natalia; WARSZTATY: Kształtowanie kompetencji kluczowych w nauczaniu matematyki – red. Joanna Samsel Opalla; Rozwijanie myślenia matematycznego – PROJEKT "Partnerzy w nauce"; Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego; Katowice 2009.
    13. Cieślar Natalia; Biuletyn dla nauczycieli, Numer 1 (lato 2009); Rozwijanie myślenia matematycznego; PROJEKT "Partnerzy w nauce" (biuletyn internetowy); 2009.
    14. Cieślar Natalia; Biuletyn dla nauczycieli, Numer 2 (lato 2009); Rozwijanie myślenia matematycznego; PROJEKT "Aktywny w szkole - aktywny w życiu" (biuletyn internetowy); 2009.
    15. Cieślar Natalia; Biuletyn dla nauczycieli, Numer 2 (lato 2009); Kształcenie kompetencji kluczowych, część 1; PROJEKT "Aktywny w szkole - aktywny w życiu" (biuletyn internetowy); 2009.
    16. Cieślar Natalia; Biuletyn dla nauczycieli, Numer 2 (lato 2009); Kształcenie kompetencji kluczowych, część 1; PROJEKT "Partnerzy w nauce" (biuletyn internetowy); 2009.
    17. Cieślar Natalia, Samsel Opalla Joanna; w AKTYWNY W SZKOLE - AKTYWNY W ŻYCIU KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH W GIMNAZJUM – red. E. Rostańska, T. Huk; Matematyka, jako przedmiot umożliwiający rozwijanie kompetencji ponadprzedmiotowych; Katowice 2012, (str. 103 -113) ISBN 978-83-7789-098-1 Liczba punktów: 4
    18. Cieślar Natalia, Samsel Opalla Joanna; w PARTNERZY W NAUCE – red. J.Zioło, T. Huk; Kształcenie kompetencji kluczowych w procesie rozwiązywania zadań metodą Poly’i Katowice 2012, (str. 55 - 64). ISBN 978-83-77-89-104-9 Liczba punktów: 4
    19. Cieślar Natalia, Samsel Opalla Joanna; Nauczyciel i Szkoła, GWSP im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach, Nr 1-2; Pojęcie kompetencji kluczowych w podstawie programowej; Mysłowice 2010, (str. 77-82). ISSN 1426-9899
    20. Cieślar Natalia, Samsel Opalla Joanna; Nauczyciel i Szkoła, GWSP im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach Nr 3; Rozwijanie kompetencji kluczowych na lekcjach matematyki; Mysłowice 2010, (str. 131 – 140). ISSN 1426 – 9899
    21. Samsel Opalla Joanna, Cieślar Natalia; w Społeczny kontekst przemian i potrzeb w edukacji – red. Piotr P. Barczyk, Gabriela Paprotna; Percepcja tekstu matematycznego w opinii studentów matematyki; Mysłowice 2011. ISBN 978 – 83 – 89032 – 67 – 6
    22. Cieślar Natalia; Nauczyciel i Szkoła, GWSP im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach, Nr 1-2; O potrzebie i możliwości rozwijania myślenia przez analogię w nauczaniu szkolnym; Mysłowice 2015. w druku


Katowice,  kwiecień 2009.


[STRONA GŁÓWNA]  [CV]   [PRACOWNIA DYDAKTYKI MATEMATYKI ]